Dil Okulunda Çalışmak

08:49:00 aylin 0 Comments




Dil okulunda çalışmak nasıldır. Dil okulunda çalışanların maaşı. Dil okullarında çalışma şartları. Dil okulunda çalışan ingilizce öğretmenleri. Dil okulunda çalışmak mı devlette çalışmak mı? İngilizce öğretmenleri nerelerde çalışabilir?

Merhaba arkadaşlar.Bundan bir sene önce bir dil okulunun iş teklifini kabul etmeden önce her yerde aradığım ama sorularıma cevap verecek nitelikte bir kaynağa ulaşamadığım için karar verme aşamasında zor günler geçirmiştim. Şimdi ise bir yıllık deneyimimi sizlerle paylaşmak, dil okullarında çalışmanın nasıl bir şey olduğu konusunda size biraz ışık göstermek istiyorum.

Herkesin en çok merak ettiği konu ile başlayayım. Dil okulunda çalışırsan ne kadar kazanırsın?
Öncelikle maaş meselesinin şehirden şehire, dil okulundan dil okuluna göre değiştiğini söylemeliyim. Eskişehirde saat ücreti 12-16 iken İstanbulda başlangıç ücreti olarak saati 18-20 liraya çalışan hocalar tanıyorum.( Ama bu dediğim saat ücretlerine sigorta dahil değildi)
Aslında ne kadar kazanacağınız tamamen size bağlı bir etken. Tecrübeniz var mı? Kendinize güveniniz nasıl? Giyim kuşamınız nasıl? Hatta en önemlisi kendinizi nasıl pazarlıyorsunuz? Tecrübeli ve presentable kişiler tabii ki her zaman tercih nedenidir, ve bu sayede ücret konusunda pazarlık yapma üstünlüğünüz de olur. Bulunmaz hint kumaşı olmasanızda ekonomik beklentinizin daha yüksek olduğunu vurgulayın bir şekilde iki tarafa uyan bir orta yol da bulunacaktır.
Çalıştığım dil okulunda bana Full Time öğretmenlik teklif edildiğinde (haftada 40 saat ders için) başlangıç için 1500Tl + Sigorta + Yemek teklif edildi. Benimle aynı dönemde başlayan ve 1700 lira teklif edilen de vardı(evli ve çocuklu). Aylık 160 saatten fazla girdiğim ders için de ek ders ücreti 10 Tl gibi bir ders ücreti teklif edildi. Dil okulunun yeni açılmış olması, benim tecrübesiz olmamım sonucunda böyle bir rakam ortaya çıktı. Ben bu teklifi kabul etmedim.
Ayrıca Native bir hocanın haftada 40 saate 2500 tl aldığını, saat ücreti ile çalışan başka yabancı hocaların da saati 20 alanın 25 alanın olduğunu söylemem gerekiyor. Yani malesef ana dili ingilizce olan hocalar biz türklerden daha çok maaş kazanıyor.

Dil okulunda genel olarak hangi saatlerde çalışırsın?
Yine dil okulundan dil okuluna fark eden bir soru ama genel olarak Hafta içi ve Hafta sonu sabah grupları, öğle grupları ve akşam grupları vardır. Genelde yoğunluk hafta sonu ve hafta içi akşamlarında oluyor.  Bazen programınız sıkıntılı olabiliyor bir grubunuz öğlen 1 de bittiyse akşam 7 de yeni başlayan bir grubunuz oluyor ve o arada eve gitmek ya da bir şekilde vakit geçirmek zorunda kalıyorsunuz. Bu tarz durumların yaşanmaması için öncesinde çalışmayı düşündüğünüz kurumun eğitim koordinatörüyle bu konuyu görüşün.

Dil okulunun bana göre avantajları nelerdir?
Bence bir ingilizce öğretmeninin kendini en iyi geliştirebileceği ve en çok eğlenebileceği ve rahat edeceği yer dil okuludur. Çevrende bir sürü farklı ülkeden gelen Yabancı hocalarla “speaking” yeteneğinizin ne kadar geliştiğini tahmin bile edemezsiniz. Hele ki hiç ingilizce konuşulan bir ülkeye gitme fırsatı bulamadıysanız dilinizi geliştirmek için bire birdir. Sınıflar en fazla 12 kişilik oluyor ve genelde ingilizceyi gerçekten öğrenmek isteyen , eğitim için para ödemiş ve bir şeylerin bilincinde olan öğrencileriniz oluyor. Hele ki bir de kafa dengilerse eğlene eğlene ders işlersiniz. Yine öğrencilerin az olması ve yetişkin olması (30 tane çocukla aynı sınıfta olmaktan) daha rahat. Ben çocuk gruplarını da çok seviyorum ama çocuklar enerjik oluyor haliyle daha yorucu oluyorlar. Ayrıca benim çalıştığım dil okulundaki tüm hocalar da çok kafa dengiydi, hepsi bambaşka insanlardı ama hepsi de bana yeni şeyler kattı. Patronlarımın da genç olması ve egolu insanların olmamasıda ilk çalışma deneyimimi kolaylaştırdı.

 Dil okulunda çalışmanın dez avantajları nelerdir?
Benim çalıştığım okulun en kötü özelliği malesef maaşlarımızı geç almamızdı. Okulun yeni kurulmuş olması ve ufak çaplı ekonomik bir krizin yaşanmış olmasına bağlıyordum. Ama ne olursa olsun çok sıkıştım diyince en azından maaşlarımızın bir kısmını vererek bizi mağdur etmemeye çalışıyorlardı.
Kurumsal kaynaklı sıkıntılar her okulda farklı olabilir ama öğrenci kaynaklı sıkıntıları her yerde yaşayacaksınız. Bazı öğrencilerin “ben buraya para veriyorum” mantığı ile öğretmenleri satın aldığını sanması ve saygısızlık yapmasını da gördüm, genç bayan hoca olunca yılışık yılışık sarkıntılık yapmasını da gördüm malesef. Ama bu da muhtemelen seviyesiz insanın olduğu çoğu iş yerinde vardır. Bu meseleyi de yine sadece dil okullarına maledemem.
Bazı dil okullarında kitap kullanılmıyor öğretmenin her derse kendi materyallerini hazırlaması gerekiyor. Bu da vakit kaybına neden olabiliyor. Ayrıca yine bazı okullarda hocalara bir seneleri geçtikten sonra maaşlarına zamn yapmamak için mobbing uygulandığını duydum.

Dil okulu benden demo ders istedi ne yapmalıyım?
Öncelikle demo dersin konusunu ve hangi öğrenci seviyesini anlatacağınızı sorun. Genelde türk hocalara demo ders yapıcaksanız sizden gramer alatmanızı isteyecekler. Mümkün olduğunca türkçe konuşmadan ders anlatın bence. Eğer yabancı bir hocaya demo ders yapıcaksanız daha farklı etkinlikler bulabilirsiniz. ( Meselaben bir kaç yere demo dersi vermeye gittim, türk hocalar hep gramer anlatmamı istedi mesela past perfect tense gibi, ama yabancı hocalar bana bıraktı ben de her zaman kullandığımız kelimeler yerine kullanabileceğimiz farklı kelimeleri öğreten vocabulary ağırlıklı bir demo ders yapmıştım ve çok sevmişlerdi)

 Son not:
Sevgili dil okulunda çalışmayı düşünen arkadaşlarım. Bu hayatta her deneyim sizin için bir artıdır. Ben bazen maaş alamadım, bazen öğrencilerden kötü muamele gördüm, bazen işe gitmek istemedim. Ama dil okulundan ayrılırken gönlüm buruldu üzüldüm. Her şeye rağmen İngilizcemin aşırı ilerlediğini fark ettim. Atama beklerken boş boş duracağıma kendimi geliştirmek istedim nitekim ki geliştirdiğime inanıyorum. Ne yaparsanız yapın, yaptığınızın en iyisini yapmaya çalışın. Bir eksikliğinizi hissediyorsanız o eksikliğinizin arkasında durun ve eksiğinizi tamamlayın. Siz ne kadar donanımlı olursanız o kadar özgüvenli olursunuz ve bunun size dönüşü her zaman iyi olur.


Baya uzun bir yazı oldu ama, umarım Dil okulunda çalışmak hakkındaki yazım sizin için faydalı olmuştur. Etik olması açısından çalıştığım dil okulunu gizli tutacağım. Yukarıda bahsettiğim her şey kendi görüşüm ve düşüncelerimdir. Bu konulardan ayrı merak ettiğiniz bir şey varsa yorumlara soru olarak yazabilirsiniz.   

You Might Also Like

0 yorum: