cilt bakımı,

Benzaknen %5 (Sivilceler için benzoil peroksit kullanımı)

16:03:00 aylin 7 Comments



Bir çok yerde "Benzoil Peroksit" içerikli ürünlerin sivilcelere iyi geldiği hakkında yazılar okumuşsunuzdur. "Benzoil Peroksit"içeren sivilce kremlerin sadece Türkiyede değil, yurt dışı kaynaklı bir çok makalede, kullanıcı yorumunda ve yabancı bloglarda bu içeriğin aknelere savaş açtığı ve iyi geldiği söyleniyor. Ben de kapalı komedon ve aknelerden muzdarip 24dünde bir kız olduğum için bu "Benzoil Peroksit"içerikli kremlere bi şans vermek istedim.

Aknelerimin coştuğu dönemin almanyada olduğum bir zamana denk geldiği için Almanyadaki eczanelerden "Benzaknen" adlı bir krem tedarik ettim. Benzaknenin %5 ve %10 luk "Benzoil Peroksit"içeren seçenekli kremleri mevcut. Ayrıca farklı gram seçenekleri de mevcut 50gr 100gr olarak tedarik edebilirsiniz haliyle bu kremin fiyatı 5-15 € arasında değişiyor. %10luk "Benzoil Peroksit"içeren kremler haliyle daha farklı.

Peki "Benzoil Peroksit" içeriğinin %5 ya da %10 olması neyi değiştiriyor? İçerindeki oran arttıkça daha yüksek etki ettiği yani daha fazla oranda "Benzoil Peroksit" içerdiği anlamına geliyor. Fakat daha fazla içermesi daha iyi olduğu anlamına gelmiyor! Sakın hemen en yüksek oranlı kremi alayım da aknelerim hemen geçsin diyerekten bir çılgınlık yapıp %10 oranındaki ürünü yüzünüze bocalamayın. Sonuçta herkesin cildi farklı. Hassas ciltlere %5 lik ürün bile ağır gelebilir. Almanlar beyaz tenli olduğu için genelde ciltleri hassas ve bu kremler kaşıntıya ve kuruluğa neden oldu (benim için aynısı söz konusu olmadı çünkü kolay kolay alerjik reaksiyon göstermez benim cildim ama ben de %5lik ürün kullandım %10luğu denemedim.)

Peki şimdi gelelim Benzaknen krem bende işe yaradı mı?
Öncelikle benim o dönem yanağımda iltihaplı ağrılı aknelerim vardı , diğer şikayetim ise alnımdaki kapalı komedonlar.(kapalı komedon nedir merak ediyorsanız sizi buraya alayım). Kapalı komedonlarımı %60 oranında azalttı ama 3 ay kullanımdan sonra bile istediğim gibi tamamen yok etmediğini söylemek zorundayım. Kapalı komedonlardan tamamen kurtulmama bu ürün yardımcı oldu(tık tık :)) Amaaaaaa aknelerime gelince ne mi oldu? Hayret edilesi bir şekilde aknelerimden tamamen kurtuldum diyebilirim. yani yanağımda o irinli sivilcelerimden eser kalmadı!

Peki bu ürünün bendeki yan etkileri neler oldu?
"Benzoil Peroksit" içeren Benzaknen, tıpkı diğer "Benzoil Peroksit" içeren kremlerde olduğu gibi ilk kullanımlarda cildin altındaki sivilceleri kusturuyor. Aynı durumu bende de yaşattı ama bir iki hafta sonra yavaştan geçmeye başladı. Ayrıca ilk zamanlarda cildim epey bir kurudu ama zamanla bu kurumaya alıştım ve sivilce tedavisinde olan ciltlere özel kremlerden kullandım (mesela buradaki krem gibi) . Eğer cildinizi tahriş ederse kreminizin içerisindeki "Benzoil Peroksit" oranını düşürmeniz öneriliyor.

Sevgili okurlar.Benim "Benzoil Peroksit" kullanıcı yorumum kısacası böyle. "Benzoil Peroksit" hakkında daha fazla bilgi isterseniz burada daha detaylı anlattım."Benzoil Peroksit" işe yarıyor mu derseniz bence yarıyor. Benzoil Peroksit hakkındaki blog yorumum bu kadar. Siz de "Benzoil Peroksit" içerikli bir krem kullandıysanız ya da bu madde hakkında sorularınız, yorumlarınız varsa bizimle aşağıda paylaşın :)

You Might Also Like

7 yorum:

  1. Kac ay kullandiniz bu kremi ?

    YanıtlaSil
  2. bu ürünü türkiyede nereden alabiliriz bi fikriniz var mı

    YanıtlaSil
  3. Benzoil peroksit ile ilgili gerçekten çok güzel bir yazı olmış ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Cenemde asiri akne var yeni kullanmaya baslicam gercekten kurtulabilirmiyim bu krem sayesinde ?

    YanıtlaSil
  5. Krem gercekten cenemdeki sicilceleri gotururmu acil cevap . Yeni kullanicam

    YanıtlaSil
  6. Günde ne kadar kullanmamız gerekiyor bu kremi?

    YanıtlaSil