cilt bakımı,

Sivilceler için kullanılan Benzoil Peroksit nedir?

13:55:00 aylin 1 Comments


Merhaba sevgili okurlar. Size buradaki yazımda kullandığım  "Benzoil Peroksit" içerikli Benzaknen adlı kremden ve bana olan etkilerinden bahsetmiştim. Bu yazımda ise Sivilceler için kullanılan Benzoil Peroksit nedir? Benzoil Peroksit Nasıl kullanılır? Benzoil Peroksit'in yan etkileri nelerdir? Gibi soruların cevabını vereceğim.

(Benim benzoil peroksit deneyimime buradan ulaşabilirsiniz.)

Benzoil Peroksit adlı etken madde, Akne'ye karşı en etkili maddelerden biri olarak kabul ediliyor. Genellikle cilt tarafından iyi tolere edilen bir ürün olması da Benzoil Peroksitin sevilen bir ürün olmasına katkı sağlıyor.Yinede ilk kullanıldığı zamanlarda cildin altında ne var ne yoksa azdırıp daha fazla sivilce oluşumuna neden olduğu genel kullanıcı yorumları arasındadır. Ben de bu ekten maddeyi içeren kremi kullandığımda ilk zamanlarda sivilcelerimde bir artış olduğunu gözlemledim.

Sivilce Nedir?
Özellikle ergenlik döneminde hormonların değişmesiyle beraber görülmeye başlanan sivilceler sadece ergenlerde değil yetişkinlerde de sık görülen bir cilt rahatsızlığıdır. Bazı hormonların fazla salgılanması sebum üretimini arttırarak gözeneklerin tıkanmasına neden olur. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi cildimizde yer edinen bazı bakteriler de bu canımızı yakan iltihaplı sivilcelere neden olarak cildimizde istemediğimiz görüntülere neden oluyor. Bu sürecin sonunda bir de ciltte lekeler kalabiliyor.

Peki Benzoil Peroksit Nasıl Etki Eder?
Benzoil Peroksit cilde uygulandıktan sonra hızlıca oksijen olarak bölünüyor. Cilt yüzeyinde artan oksijen sayesinde ciltteki bakteri sayısı bakteriyel metabolizmanın bozulmasıyla azalmaktadır. İlk olarak daha kötü bir iltihaplaşma görülebilir ama ardından ciltteki komedonlar yavaş yavaş çözünmeye başlar ( bizim gördüğümüz cildin ufak ufak kuruyup soyulması oluyor)

 Benzoil Peroksit Ne Zaman Kullanılır?
Doktorunuzun uygun bulduğu durumlarda aknele oluşumunun olduğu zamanlarda kullanılır. Yüz için daha düşük oranlı  Benzoil Peroksit kremleri kullanılırken sırt için ise daha yüksek oranlı  Benzoil Peroksit kremleri kullanılır.

 Benzoil Peroksit Nasıl Kullanılır?
Genel olarak Benzoil Peroksit krem, jel ya da merhem olarak günde bir iki defa sürülerek kullanılır. Ve en az 4 hafta kullanılması önerilir. (Dikkat: Genelde sivilce kremleri kutu açıldıktan sonra 3 ay içerisinde kullanılmalı 3 ay sonra atılmalıdır Benzoil Peroksit için de aynısı geçerlidir).

 Benzoil Peroksitin yan etkileri nelerdir?
Özellikle kuru ve hassas bir cilt, alerjik reaksiyonlar yaşayan bir cilt gibi bilinen yan etkileri var. Kaşıntıya neden olabilir ama aşırı bilr pul pul dökülme, hassasiyet ve kaşıntı varsa tekrar doktorunuza danışın. ayrıca ben benzaknen adlı kremi kullanmadan önce araştırıdğımda bir sayfada karaciğere ya da başka bir organa(tam hatırlayamadım) uzun vadede bu tür kremlerin zarar verdiğini okumuştum fakat okuduğum kaynağı bulamadığım için size şu an da kanıt sunamıyorum malesef.

Dikkat edilmesi gerekenler:
 Benzoil Peroksit kullanırken aynı anda başka sivilce tedavisi uygulamamalısınız.
Benzoil Peroksit eşyalarınızın ve kıyafetlerinizin rengini açabilir beyazlaştırabilir bu nedenle eski kıyafetleriniz üzerinizdeyken uygulayın ve eski çarşaflar ile uyuyun, saçınıza değirmemeye çalışın.

Not: Ben cilt doktoru değilim, bu konuda herhangi bir eğitim almadım sadece kendim de  Benzoil Peroksit içerikli kremler kullandığım için bildiklerimi ve araştırdıklarımı sizinle paylaştım. Eğer bir hatam, eksiğim var ise yorumlarda paylaşabilirsiniz. Bu tarz ürünler kullandığınızda oluşabilecek komplikasyonların sorumlusu ben değilimdir zaten doktorunuza danışmadan uygulamayınız.

Kullandığım kaynağa buradan ulaşabilirsiniz( Almanca)


Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur.Benzoil Peroksit hakkında yazdığım yazı biraz uzun olduysa da işinizi görür inşallah :) Benimle paylaşmak istediğiniz bir şey varsa yorumlar kısmına yazabilirisniz.


You Might Also Like

1 yorum:

  1. Bende suada kullaniyorum ve bir sorum olucak suanda cildim deri degistiriyor normal mi

    YanıtlaSil