cilt bakımı,

Buz kalıbındaki güzellik

05:22:00 aylin 19 Comments

Merhaba arkadaşlar, bu aralar işlerimden dolayı sürekli bilgisayar başında oturmak zorundayım . Ve oturdukça çay kahve içiyorum. Ben de çay içeceğime arada yeşil çay içeyim dedim. Sonra da gözlerim yorulmaya başlamıştı, ben de soğumuş yeşil çay poşetini gözlerimde gezdirdim ve bunu bir kaç defa yaptıktan sonra göz altlarımın ve cildimin (evet yüzüme de sürdüm) canlandığını fark ettim. Sonra oturdum bunu nasıl genişletebilirm dedim ve voilà yeşil çayı donurdum, sonra da buz kalıbında donduracak bir kaç şey buldum size J Merak ediyormusunuz? Hadi bakalım.







1-      Doğal makyaj bazına ne dersiniz?
Eğer zamanınız varsa buzu kağıt havluya sarın ve yüzünüzde bir süre gezdirin, yüzünüzde kan dolaşımı hızlanacak ve cildiniz ışıl ışıl olcak, ayrıca başka bir yerde okuduğuma göre bu yöntemin gözenekleri küçülttüğü ve makyajın daha kalıcığı olduğu söyleniyor.

2-      Cımbız işi çok acıtıyor ya!
Bildiğiniz suyu buz kalıbına dökün ve dondurun, cımbız kullanmadan önce yüzünüzün cımbız kullanacaığınız yerlere bir kaç dakika buzu gezdirin, bir süre sonra orası uyuşacaktır ve cımbızla alma operasyonunuz daha ağrısız geçecektir .


3-      Gül suyu’nu dondurun!
Gül suyu benim herhalde 2 – 3 yıldır kullandığım favori toniğim ( Isparta’da yaşamak bunu gerektirir). İnternetteki güzellik blogger’ları gözenekleri küçülttüğü konusunda fikir ayrılıkları yaşasa da, ben Evet gözenekleri küçültüyor! Diyenlerdenim. Bu konu ile ilgili tecrübelerimi daha sonra paylaşacağım. Makyajınızı temizledikten sonra dondurulmuş gül suyunu yüzümüze masajla uyguluyoruz, cildiniz sıkılaşır, tazelenir ve yumşar. Normal dondurulmuş suyuya benzese de, aslında o gülsuyu J


4-      Göz çevresi için yeşil çay!
Az önce bahsettiğim, göz altı morluklarına yeşil çay poşeti sürüyordum ya hani, işte o yeşil çayı dondurup biraz gözümün altında gezdiriyorum ( göz altı hassas olduğu için 2 dkyı geçirmiyorum bunu) sonra gerisini de cildime masajla uyguluyorum öyle eriyene kadar. Aman dikkat edin de başınızın altına bir havlu serin Tv izlerken yapacaksanız. Sonra akıyor o leke falan kalıyor anneniz kızabiliyor.

5-       Göz altı şişliği için buz
Eğer göz altınız pufidik pufidik oluyorsa, makyaj yapmadan önce yine buz’u göz altınızda biraz gezdirin şişliğiniz biraz inecektir.

6-      Akne ağrısına buz
İltihaplı akneler çok ağrılı olur, hele ki ilk oluşmaya başladığı zaman. Ben uzun süre akne ile savaş vermiş bir insan olarak sizi anlıyorum ve yeni çıkan sivilcelere buz uygulamak iltihabı biraz köreltir haliyle ağrısını da biraz azaltır.

Bunlar benim en sevdiğim yöntemler, ama maden suyundan sevdiğiniz toniğe kadar, limonlu sudan elmalı sirkeli suya kadar istediğiniz her şeyi dondurup kullanabilirsiniz. Toniiğiniz daha etkili olacak, buzun şok etkisi cildinizin kan dolaşımını hızlandırarak canlandırır. Ayrıca başkaların tecrübelerine göre  kırışıklıları açtığı ve uzun süreli kullanımdan sonra yok ettiği söyleniyor. Tabi henüz o tarz bir deneyimim yok ama bana da mantıklı geldi J
Umarım bu yazım size faydalı olmuştur. Sizin var mı böyle deneyimleriniz?


Xoxo
Sevgilerle Aylin

You Might Also Like

19 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. gerçekten çok güzel :) Her sabah yapıyorum ben de :)

      Sil
  2. ilk keşfettiğimde ben de şaşırmıştım :) Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Şimdi kalkıp dolaptan buz torbasını alıyorum! Bu konuda bir çok şey okumuştum ama insan rutine oturtmazsa hatırlamayabiliyor gün içinde :) Hatırlatma için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bir şey diyebilirmiyim :) Ben blogunu çok severek takip ediyorum ve şu an bana yorum yapman beni çok mutlu etti teşekkür ederim :)
      Gerçekten dediğin gibi bir rutin olmalı :)

      Sil
  4. Gözler için yeşil çayı biliyordum aslında da dondurmak harika bir fikir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, ben de yeşil çayı içtikten sonra hep poşetini soğutup gözlerimin altına sürerdim, bunu yapmak daha kolayıme gelmeye başladı ama gerçekten çok da abartmamayı çalışıyorum göz altı olunca :)

      Sil
  5. Cnm çok güzel bir yazı olmuş, tam da yaz mevsimindeyken uygulanacak bu harika fikirler için tşkler ;))
    Gfc den takipteyim, bana da beklerim ;)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle :) İnsan hem serinliyor hem de bakım, bi taşla iki kuş :)

      Sil
  6. merhaba tatlım co ıyı bır sey denemem lazım :) bu arada Gfc den takipteyim, bana da beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin bencede :) Hemen ziyaret-i iadeye geliyorum :)

      Sil
  7. Paylaştığın doğal güzellik sırları için çok saol;) Makyaj öncesi buz bazını mutlaka deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin gerçekten umarım sana da aynı etkisi olur :)

      Sil
  8. ben en çok akne ağrısı için tuttum buz yöntemi, o ne gıcık bir acıdır yahu :)))

    YanıtlaSil
  9. Güzel yöntemlermiş :) Ben de gülsuyu kullanıyorum tonik olarak. Bir de böyle deneyeyim bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül suyunu ben de çok seviyorum :) Ama bu şekilde dondurunca daha çabuk bitiyor :(

      Sil
  10. Canım gerçekten çok işe yarar bilgiler sürekli mor gözlerle gezen ben yeşik çayı mutlaka deniycem bakalım nasıl olacak. Bloğumu cok sevdim zekle takip edicem

    YanıtlaSil
  11. çok güzel bilgilendirici bir yazı yazmışsın canım benim :) ellerine bilgine sağlık bende artık cici bloğunu takipteyim :*

    YanıtlaSil