ordanburdan

Ramazan ayı ve Ramazan'da beslenme önerileri

08:28:00 aylin 2 Comments



Ramazan geldi çok şükür ki bu yıl da şahit olduk ramazan’ın gelişine. Ramazan ayı çok farklı bir maneviyat çoküyor sanki şehre, belki her şey aynıdır da bizim üzerimizdeki maneviyat böyle hissettiriyordur kim bilir... Belki de oruç bizi bu kadar dinginleştiriyordur. Sadece yemekten içmekten uzak durmak olmadığını biliyoruz orucun. Ruhu da kötülüklerden uzak tutmak, bedeni de ruhu da temizlemek bizim amacımız. Allah’ın rızasını kazanmak o bize emrettiği için yemekten içmekten uzak durmak bizim oruç tutma nedenimiz.

Peki bu ramazan hayatımızda neden bir dönüm noktası olmasın ki? Yeni alışkanlıklar edinmek, namaz kılmaya alışmak, sadece güzel şeyler söylemeye, güzel olanı yapmaya helal yaşamaya özen göstermek için bir başlangıç olabilir.  Hep Yılbaşında bi yeni yıl listemiz oluyor ya, biz de ramazandan beklentilerimiz listesi oluşturalım J

Meslea benim listemin başını inşallah bundan sonra tüm namazlarımı eksiksiz bir şekilde kılmak geliyor, sonra ruh detoksu olarak kabul ettiğim ibadetler, ayrıca güzel düşün güzel konuşma çabalarım. Kimseyi kırmayacağım, tartışmayacağım J Ah unutmamak lazım beden detoksu, en azından bu ay sağlıklı beslenmeye özen gösterirsek vücudumuz bize minnettar olacak. Düşünsenize bütün gün aç kalıyorsunuz sonra vücudunuza verdiğiniz tek şey sağlıksız ağır yiyecekler oluyor. Yok yok bu ay vücuduma bu kötülüğü yapmayacağım.


Peki bu ramazanda nasıl beslenmeli?

Öncelikle sakın vücudunuzu susuz bırakakarak kendinize kötülük yapmayın, bol bol su için gece boyunca ( biliyorum biliyorum şu kısacık zamanda tuvalete gitmekten bir hal olunuyor ama su çok önemli). Sıvı tüketiminde size tavsiye edebileceğim birkaç bol sıvılı yiyecek var :
%96 su içeriği ile salatalık ve karpuz
%95 su içeriği ile Ananas , Marul ve kereviz
%94 ile domates
%92 su ile armut
%90 su ile greyfurt
%89 ile kavun

Ayrıca geçen ramazanda her iftarda Ilık, ballı limonlu su içiyordum ve beni çok sağlıklı bir şekilde ramazanı geçirmeme yardımcı olmuştu, ayrıca da zaten limon suya girdiğinde alkali su etkisi gösteriyor ve vücudumuzu arındırıyor.

Diğer önemsediğim bir nokta ise ceviz, ben her sahurda bir avuç ceviz yerdim geçen sene , sağlıklı beseleneceğiz yağlı yiyeceklerden uzak duracağız tamam ama, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu yağlar da var, onları da ceviz, badem ile sağlamaya çalışıyordum.

Sahurda daha uzun süre tok tutması için bol bol protein tüketmeye özen gösterin, ağır olmaması için fırında ya da haşlanmış, en iyisi de mangalda yenen şeyler öneriliyor. Ama kim uğraşacak falan sabah sabah sahurda değil mi? Ben sahurda protein almak için yumurta haşlıyorum ya da maydanozlu,dereotlu,peynirli omlet yapıyorum. Yani yumurta ile çeşit çeşit şeyler deniyorum -hafif olma şartıyla-

Ramazanda beslenme ile ilgili bir şey daha söyleyeceğim, özellikle benim gibi pek et yiyemeyen insanlara tavsiyem hastahanelerde B12’lerini ölçtürmeleri ve eğer düşükse B12 iğnesi vurulmaları, ya da en azından eczaneden B12 hapı alın eczacınıza danışın ve onun tavsiye ettiği şekilde arada atın. Özellikle çalışan kişilerin daha dinç kalmasını sağlayacaktır .

yemeklerinizi zamanlara ayırın, yani ağır ağır yiyin hemen yemek üstüne tatlı üstüne meyve yemeyin. ( Ki özellikle meyveyi hiç bir zaman asla yemeğin üzerine yemeyim vücuda faydadan çok zarar sağlıyor.) Onun yerine gecenizi zamanlara ayırın ve yiyeceklerinizi aralıklarla yemeniz daha sağlıklı olur.

Şu an benim hiç dinç ve berrak bir zihinle yazmadığım aslında çok belli, konuya bir yerden girmiş bir yerlerden çıkmışım , affınıza sığınıyorum artık , şurda iftara iki buçuk saat kalmış ne yapalım artık J

Kendinize iyi davranın gençler.
Sevgilerle Aylin




You Might Also Like

2 yorum:

  1. Her bir cümleyi tek tek, içimden "kesinlikle" deyip okudum. Hayırlı Ramazan'lar! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu ay kendimize ayrı bi dikkat etmeliyiz :) Hayırlı ramazanlar dilerim ben de canım :)

      Sil