diy

Kendi Kolyeni Tasarla

07:06:00 aylin 0 Comments




Bir gün kendime yine takı toka almak için bir dükkana takıcıya girmiştim. Sonra baktım takılara, sonra dedim ki ya çok abartılı ya çok sade benim hoşuma giden hiç bir şey yok, varsa da bu kolyeye 10 lira verilmez. Birden aklıma geldi, neden kendi kolyemi kendim yapmıyorum ki?

İhtiyacımız olanlar:
- Kolyemizin temelini oluşturan ip, misina diyorlar ya da eskiden bileğimize taktığımız tek renk ipler var ben onları kullandım mesela.
-Tabii ki boncuk , kolye ucu ıvır zıvır 
- kolyemiz bittiğinde onun ucuna takılan bitlerden lazım

- Bir de ziincileri halkaları ya da kolye uçlarını takmak için karga burunu denen alet.


Gerisi çok kolay kolyeni tasarla, sonra gerçeye dönüştür.

Voila, el emeği göz nur'u mis gibi kolyeniz oldu.


Bu arada boncuklar genelde 10 gr 1 lira olarak satılıyor, bazı kolye uçları ise taneyle satılıyor ama İzmir, İstanbul gibi yerlerde daha uyguna bulabileceğinize inanıyorum. Ayrıca Karga burnunu piyasasında 3 tl ile 10 tl arasında gördüm .


Sevgilerle, Aylin

You Might Also Like

0 yorum: