diy,

Kızılderil Saç Aksesuarı

11:48:00 aylin 2 Comments


Çocukluğumdan beri kızılderilileri çok severdim. Almanyada yaşıyordum ve tüm arkadaşlarım bembeyaz tenliyken ben esmer kara kuru bi çocuktum. Biz de oyun oynarken ben kızılderili olurdum alman arkadaşım da "beyaz ten"li olurdu ve birlikte teksas da barış sağlamak için uğraşırdık kendimizce ( evet çok çılgın bir hayal gücümüz vardı o zamanlar. Kızılderiliden çingeneye, sihirbazdan ajana olmadığımız şey kalmamıştı o zamanlar )

şimdi de bu kızılderi'li sevdamdan kendime yaz'a uygun bi aksesuar tasarladım.
1. resimde gördüğünüz gibi her zamanki ihtiyaçlarım var. boncuktur , karga burnu , kuş tüyü, ve yine kolyelerin ucunu takılan o uçlardan. kuş tüylerin tanesini 10 krş a aldım, ip'in metresi 25 krş ve boncuklar ve o kokye uçları ise 10 gramı 1 tl ama büyük şehirlerde yaşayanların daha uyguna bulabileceğini düşünüyorum.
2. önce boncuklardan birini sabitledim 
3. sonra da kolye ucu taktığım kuş tüylerinden birini o sabitlediğim boncuğun ipinin ucuna bağladım. 
4. üzeine boncukları dizdim ve en üstteki boncuğu içinden düğüm atarak sabitledim yoksa boncuklarım aşağı yukarı kayıp duracaktı. İpin diğer ucuna da boncuk geçirdim ve kuş tüyü taktım. Bu arada kuş tüyü takmak için kuş tüyünün ucuna da , ipin ucuna da kolye ucu takıyorum sonra da ufak halkalarla birleştiriyorum . Halkaları yine karga burnu ile açıyorum sonra da uçlar çıkmasın diye sıkıştırıyorum.
5. en son ipi tel tokaya düğümle bağladım, uzunluğunu duruşunu istediğim gibi ayarlayabiliyorum hoşuma gideceği şekilde yaptım. Ben evde artık iple aptığım için biraz kısa oldu. Aslında daha uzun olması daha şık dururdu bence. 




Ve Voilà mis gibi bir saç aksesuarımız oldu.

Aslında bu fikirden yola çıkılarak bir çok şeyyapılabilir. Meslea küçük boncukları bir ipe dizip en ucuna kuş tüyü takıp saçımıza sabitledikten sonra örsek nasıl olur acaba? Yani bence bu genişletilebilinir. Sizin var mı bu tarz fikirleriniz? Bana isteklerinizi belirtin, benimle paylaşın belki bir şeyler yapabiliriz birbirimize ilham oluruz fena mı olur J

Bu arada bir kez daha kedi sahiplerine sesleniyorum buradan, kedim o kadar sevdi ki bu aksesuarlar oynamayı, yani sanırım ucundaki kuş tüyü, renkli boncuklar onu cezbediyor. Aman aman kediniz varsa ondan uzak tutun yoksa ipinizi paramparça, boncuklarınızı darmadağınık bulursunuz. Kuş tüyünüzü de hiç bulamazsınız J

You Might Also Like

2 yorum:

  1. Ben çok sevdim bunu! Hemen malzemeleri alıp yapmak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Yapımı oldukca kolay :)

      Sil