cilt bakımı,

Çay Ağacı Yağı : Doğal Sinek Kovar

08:21:00 aylin 0 Comments

Doğal Sinek kovar nasıl yapılır? Sivri sineklere karşı doğal yöntemler? Böcek ve böceklere karşı doğal yöntemler nelerdir ? Çay ağacı yağı ne işe yarar? Çay ağacı yağı ile doğal sinek kovar yapımı. Doğal yollarla sinek kovar.



Keyifli sıcak yaz günlerinde bazen sivri sinekler kabusumuz oluyor ve çareyi marketlerde satılan sinek kovar ürünlerde buluyoruz. Peki bu ürünler sağlıklı mı? Doğal mı? Uzun vadede zarar verir mi? Yazın başında bu sinek savar ürünlerden biri bir poşetin üstüne dökülmüş , ve bir de ne görelim? Poşet erimiş! Markanın adını vermek istemiyorum ama merak eden olursa özelden bana mail atabilir. Her neyse poşetin bu hale geldiğini görünce aslında "cildimize ne sürüyoruz biz ya?" diye düşünmeye başladım, zaten makyaj , temizlik ürünleri ile yeterince kendimizi kimyasallara boğmuyormuz? O halde en azından bu ürünleri kullanmayalım çünkü çok pratik ve kolay bir yöntemini biliyorum.

Aslında bu yağı sokakta bir golden retriever bulduğumuzda ve çok keneli olduğu için o kenelerinden hemen elimizde bulunan bir ürünle kurtulmak için uğraştığımızda keşfetmiştik. Hangi yağdan mı bahsediyorum? Başlıktan anlamışsınızdır: Çay Ağacı Yağı (Almancası: Teebaumöl)

Çay ağacı yağı bu yaz gerçekten kurtarıcım oldu, aktarlardaki fiyatı da ortalama aynı ama Rossmann Mağazalarındaki çay ağacı yağı ( ilk önce almanyada keşfettiğim daha sonra türkiyede de olduğunu fark edip beni çok mutlu eden Rossmandaki çay ağacı yağı) bir kaç aktarda alıp denediğim yağlardan çok daha keskin geldi, yani aktarlardaki sanki başka bir şey ile karışmış gibi, ama tabii ki işin uzmanı değilim. Fiyatı 30 ml için 6.99 civarı idi ama uzun süre yetiyor.


Peki nasıl kullanılır? Aslında bu benim yaptığım pek önerilmiyor ama ben alıyorum yağı direkt belirli açık olan yerlerime sürüyorum ve uyuyorum. Ama hassas ciltler bunu ASLA yapmasın! Çünkü gerçekten ağır bir yağ ve sizi yakabilir. Hassas ciltlere ise başka bir yağ ile karıştırıp sürmeyi öneriyorum.



Eğer daha pratik bir çözüm isterseniz en iyisi eski, kapağı fısfıslı(ya da ona ne deniyorsa) bir şişeye birkaç damla çay ağacı yağı ve biraz su karıştırıp her kullanımdan önce çalkalayarak doğrudan sıkabilir ve sivri sinek ısırığı, böcek ısırığı derdinden kurtulabilirsiniz.
Tek dez avantajı ne biliyor musunuz? Kokusu çok ağır ve herkes sevmeyebilir. Çevremde bu kokuyu seven olduğu kadar nefret eden de var... Ama gerçekten doğal sinek kovucu olarak çay ağacı yağı kullanımını öneriyorum.

Not:  Tamamen yazarın kendi deneyimleridir, herhangi bir sorumluluk kabul edilmez.


You Might Also Like

0 yorum: