blogyardim

06:58:00 aylin 0 Comments

Merhaba Arkadaşlar. Bugün size blogunuza nasıl "Facebook Beğenme Gadgedi" ekleyebileceğinizi göstereceğim. Kendim bir HTMLL uzmanı ya da yazılımcı falan değilim. Sadece bu bulduğum yöntemi belki sizin de işinize yarar diye sizinle de paylaşmak istedim. Hem Resimli bir şekilde blogger için facebook sayfa eklentisini öğrenmek bence her şeyi kolaylaştırır değil mi?

O zaman gelelim bloga facebook sayfa eklentisinin nasıl eklendiğine.
Önce Blog kontrol paneline giriş yapıyoruz ve Yerleşim kısmına geliyoruz. Sizin eklentiyi nereye eklemek istediğiniz size kalmış ben sayfanın sağ tarafında ekledim.  Gagdet Ekle 'ye tıklarsanız yeni bir pencere açılacakır .

Açılan pencere yukarıdaki gibi bir şey. Yukarıdaki pencereye şimdi HTML kodumuzu ekliyoruz peki nasıl bir html kodu bu? 

<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) return;
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/tr_TR/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/wonderlindiy/" data-width="300" data-height="300" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true" data-show-posts="true"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/wonderlindiy/"><a href="https://www.facebook.com/wonderlindiy/">Wonderlin Blog</a></blockquote></div></div>

https://www.facebook.com/wonderlindiy/ bu mavi ile yazılana kendi facebook sayfanızın adresi yazılıyor.


data-hide-cover="false"  (adı üstünde cover yani kapak resmini göstersin istiyorsanız false yazacaksınız buradaki gibi, ama kapak resmi çıkmasın diyorsanız “true” yazmalısınız)
data-show-facepile="true" (Sizi takip edenlerin profil resimleri gözüksün isterseniz “true” gözükmesiniz derseniz “false”
data-show-posts="true" (Burada da eklentide facebook postlarınız gözüksün derseniz “true” gözükmesin derseniz “false” yazacaksınız)

data-width="300" (ayrıca width genişlik demek ve “300” yazan yere pixel olarak kendi istediğiniz genişliği )
 data-height="300" (height ta ise yine “300” yazan yere istediğiniz yüksekliği yazıyorsunuz. yukarda gördüğünüz 300x400 boyutunda aşağıda göreceğiniz ise 300 x 200.)

burada 300 x 200 boyutunda, sadece facebook kapak resmi açık ama paylaştığım bağlantılar ve beğenen üyelerin profil resimleri kapalı (örnek olsun diye koydum).




Sevgili arkadaşlar umarım  bloga facebook sayfa eklentisi ile ilgili yazdığım yazı sizin işinize yararmıştır. ben kendim de başka bir blogdan öğrendim bloghocam bu tarz konularda gayet güzel ve yalın bir şekilde anlatan biz bloggerlar için iyi bir kaynak bence siz de bir göz atın. Bloga facebook eklentisi ekleme yazım da burada bitiyor umarım keyifle okumuşsunuzdur. başka yazılarla görüşmek üzere :) 






You Might Also Like

0 yorum: